jana wang

BURUAN

BURUAN

Isnin, 30 November 2009

operasi mikat di hari raya korban

LOKASI :- TAMAN PUTERI SERI WANGSA, ULU TIRAM JAM 10AM >>>> tetiba mata terpandang burung hutan mlambung ke udara apalagi den capai pikat BB trus pacak racik....tinjau punya tinjau hah ni la kawasan operasi yg sesuai.....lawan gak pikat baru ni dari kuala pilah ke ulu tiram dok tido dlm catok 2malam main pon kurang dok tercangak2 pandang gagak meledan2. dok tinjau punya tinjau skali x perasan burung hutan nie dah terjun dok menyesah pikat den....bgusti sakan BB nie teruk gak kene pukui 3 round BH tu musing dok pijak BB den x gak kene racik. apa la punya puaka BH nie...kerna setibanya ia pada BB ttiba ujan panas menyerak2....den pon cemas gak mana tau kok BH ni ada puaka..so den alau yo BH tu agar BB den slamat x kondem kene blasah.....den alih laman kedua nasib ok BB leh main lagi tp BH dah cabut sayonara...
videoakan den tuntut dikau pada masa akan datang

Isnin, 23 November 2009

LATIHAN ATAS PELEPAH

Sabtu dan ahad 21& 22 nov sessi latihan tahap 1 atas pelepah so far boleh main atas pelepah sawit. tinggal nak bg tangkap jer. bunyi dah ok mcm main atas tanah jer memandangkan cuaca asyik ujan dan sikap merewang laman maka pikat main pon tak hebat
videohehee ni la keadaan pikat dk ataas pelepah sawit nak pacak racik atas tanah semut gatal banyak cian pikat dok klupuq jer minggu depan sabtu aku raya kat ulu tiram, johor harap2 x ujan dan banjir. kok cuaca baik nak test power kat ulu tiram...

Selasa, 10 November 2009

Kucing Den Kejut Bangun Pagi

adengan yg dirakam jam 5.00am mlm ahad 8hb Nov. 09 kelmarin . Ntah mengapa dikala syok berkelubung kerana mlm tu ujan lebat mmg best skali tarikk selimut. rasa-rasa mcm mimpi pergi mikek yo...
videotetibo yo traso kat kat kaki ada mcm sesuatu, den fikir kok ular sawo dok bolit kaki, den bukak mato tgk si BOBOI(kucing den) ni mengado2 dok tarik selimut. aahhhh...kacau tul wah adengan mnarik den pon capai hp trus rakam aksi eh....yg sbonar eh kucing den dah gatal naj brbako, sudah eh kaki den jd mangso lepaskan gian. Kemaruk sex tul kucing nie heheheheee......

Isnin, 9 November 2009

DETIK Yg Mnecemaskan Pikat

beginilah keadaan burung baru ketika musim sikap melanda, sume jd cemas termasuk tuan tanah kdaung. apa apa pon still ok boleh main....cuma tak trail bila laman dilanda helang@sikap......
video
videonie BB baru nangkap 2 ekoq stakat nie.....suasana hutan, ladang sawit dok sepi burung hutan leka dok cari makan almaklum musim ujan nie....burung merbah dok wat huru hara buat pikat den cemas jer kejap2 panjang leher cemas....den pon cemas gak mana tau sang sikap dok sapu parah den .Takpo minggu depan kita operasi lagi.... "Musim sikap nie den bwk pikat pon pok warm - up jer agar pikat x lupo skill. lepas musim sikap nie hah.....mesti penuh ladung.

Ahad, 8 November 2009

Burung Baru Dirisik Orang



aduussss.......belom laie den ajar apo - apo dah kene pinang dek org. mlm td ntah mano datang eh, mano tau den ado burung datang sembang nak beli pikat. den ckp pikat nak jual takdo. den sayang pikat susah payah nak ngajar eh...
ayat punya ayat kok x do pikat kok burung yg boleh diajar pon ok gak lah...
brader tu dah lamo rehat main burung sojak tahun 1994 dah stop, dio kojo pomen keto kek tmn bkt intan, senaling, kuala pilah. den pamer 3 ekor burung baru. dlm 3 tu dio dah jatuh cinta pada sekoq nie....
kok x lego nnt kok mati keras @ sapu den kutu dgn berat hati maka den pon lepas la bg brader tu RM100. jer coz lom lagi ajar turun tanah x tau la mcm no permainan eh maso atas sangkar mmg mletop....ni brung sg layang, rembau, N9
sok ahad dio dtg bwk catok dgn blanja duit kambu eh....

EDISI JELAJAH SABTU 07-11-09


Pagi nie cuaca agak berkabus, coz mlm td ujan sakan. Terbitnya sang suria di pagi hari maka keluarlah penjelajah ladang sawit mengisi masa lapang dipagi hari...tapi apakan daya.......pikat lak melepak mcm omputih mandi cahaya matahari pagi....
tiba-tiba si pikat semacam jer.....

uiks apo tuuuu......!!!

Jumaat, 6 November 2009

PIKAT RAPAT


burung ni den tangkap kek KANGKAR SENANGAR, JOHOR maso tu azan asar baru terjun kene racik pikat den kondem dio sosah hah....skang dio plak ganti jd pikek. Burung nie dah bunuh 13 skang, dio punyo main dasat den sayang bangat payah nak dapek burung utan mcm dio....tp skang dlm proses pemulihan kerana maso mikek kek sri menanti dgn geng pakai pikek kacuk kono hantam kalah suara jer....tu yg main dah kurang skit...apo lagi musim sikap ni.

HAH YG NIE PIKEK BETINO DEN


yg ni den x sangka plak betino maso nangkap kek rombau pertengahan tahun 2008 dio punyo main sakan jantan, siap angguk lg tu.
skang dah bunuh 3 ekor.....
nnt den rakam adengan dio mikek

BAKAL PIKAT


amocam eh burung ni ok ka jd pikek?

PETA UMAH DEN


ni na lokasi umah den kok sapo2 lalu bleh singgah sembang2 kedai kopi....

PIKAT LAMA TAK TURUN OPERASI

video
hehee ni lah taiko den kok dio bdeguk 3x pasti sampai tapii......
dah almarhom sambaq kek helang di REMBAU,

Koleksi Pikat


ni la jagoan den lamo tak turun makan pasir patuk batu....